Mobiel zoeken populairder

Mobiel zoeken populairder

Grote toename van zoekopdrachten via mobiel apparaat

Mobiel zoeken steeds populairderEen derde van alle zoekopdrachten naar personen of bedrijven wordt uitgevoerd vanaf een smartphone of tablet. Het gebruik van mobiel internet voor het vinden van telefoonnummers en adresgegevens is gegroeid met 190 procent ten opzichte van 2011, aldus een infographic van Telefoonboek.nl.

1,6 miljoen mobiele bezoekers per maand

Ruim 25% van de zoekers gebruikt een smartphone of tablet. Zij komen binnen op de speciale mobiele website of de mobiele apps van Telefoonboek. Bezoekers zijn voornamelijk op zoek naar telefoonnummers, adresgegevens en openingstijden van bedrijven. Het meest wordt mobiel gezocht naar kappers, tandartsen, taxi’s, restaurants en fietsenmakers. Lees het artikel op Marketingtribune

Read More

De Toekomst van Digitale Marketing

Digitale Marketing ontwikkelt zich in een hoog tempo,

vooral sinds de introductie van de iPhone en de andere smartphones. Mobiele communicatie bijvoorbeeld groeit uiteindelijk boven het desktop gebruik en dat heeft gevolgen voor de marketing, ook die van Ú!

Bekijk onderstaand filmpje voor een impressie van het tempo waarin digitale marketing zich ontwikkelt in 2013, 2014 en 2015.
<iframe title=”YouTube video player” src=”http://www.youtube.com/embed/kk-2Ag8QV4o?rel=0″ height=”345″ width=”560″ allowfullscreen=”” frameborder=”0″></iframe>
Wilt u ook stappen zetten in de richting van groei met digitale marketing ? DMExperts consultant Gert Dobbenberg kan u er meer over vertellen en u helpen te zien waar de kansen liggen. Neem contact op met Gert Dobbenberg: 06-4465 6464.

Read More

Nieuwe regels van marketing en PR

Digitalisering van reclame

De komst van de digitale wereld zorgt voor grote veranderingen in de manier van reclame maken. Campagnebudgetten voor tv-reclame worden verschoven naar internet campagnes. Kopers van huizen bijvoorbeeld zijn veel op het web te vinden. Hoe dichter zij bij de koop komen, hoe meer zij vertrouwen op online bronnen.

Veel bedrijven die hun budgetten besteden aan traditionele media zoals tv, radio, kranten en Gouden Gids, zijn bang om uit hun comfortzone te komen richting online media.

De feiten wijzen er echter op dat mensen zelf op zoek gaan naar producten op het internet, dus zullen bedrijven hun verhalen en producten juist op het internet moeten publiceren.

De hulpmiddelen die marketeers tot hun beschikking hebben zijn webbased media om informatieve content te verspreiden via websites, blogs, e-books, whitepapers, afbeeldingen, geluidsfragmenten en videobeelden en zelfs games.

Ook kunnen we actief deelnemen aan discussies op forums of andere sociale media zoals twitter, blogs, Facebook.

Organisaties gaan zich gedragen als uitgevers van content en oogsten daarmee geloofwaardigheid en klantentrouw. Slimme marketeers verspreiden die informatie binnen hun specifieke doelgroep.

En het mooiste van alles is, dat het nog gratis is ook.

Werk daarom aan informatie waar uw klant op zit te wachten. Dus besteed uw budget niet langer aan zelfpromotie in traditionele media die uzelf misschien een goed gevoel geven.

Zoek manieren om zelf content te ontwikkelen gericht op uw nichemarkt en publiceer dat in verhalen die vertellen over uw product. Speciaal geschreven voor uw doelgroep. Grijp die kans om effectiever te werk te gaan bij het uitdragen van uw boodschap!

Read More

Maak kennis met het nieuwste Zoekmachinebeest – Google Penguin

Net toen u dacht dat  u veilig was voor Google updates, komt er ineens een ander beest langs in de vorm van Google Penguin. De nieuwe Google update Panda 3.5 viel nog mee, maar de nieuwste update Penguin op 24 april heeft behoorlijk wat opschudding veroorzaakt in de internetgemeenschap.

Wat is er gebeurd
Deze nieuwste zoekmachine optimalisatie-update beinvloedt een kleiner aantal zoekacties  dan Panda, maar heeft nog steeds problemen veroorzaakt voor sommige sites. De forums zijn gevuld met gepraat over verlies aan werk en inkomen met een nogal sombere vooruitzichten waardoor het lijkt alsof Google dit op zijn geweten heeft. Ook wel bekend als de WebSpam update, is Penguin gericht op het bestraffen van sites die gebruik maken van spam en “black hat” SEO tactieken zoals cloaking, linkschema’s en zogenaamde ‘keyword stuffing’. We horen het van degenen die werden getroffen, maar er waren ook winnaars met deze update.

Vergeet niet: Het is belangrijk om de regels volgen.

SEO punten

  • Kwaliteit
    Focus op kwaliteit van content die lezers willen, is beter dan strikt te schrijven voor de zoekmachines.
  • Unieke content.
    Zorg ervoor dat uw inhoud uniek is, niet gedupliceerd.
  • Rankings fluctureren.
    Niet al uw marketing tactieken op één instrument inzetten. Zich strikt op Google search baseren om uw site succesvol te maken werkt mogelijk niet. Zorg er altijd dat u een back-up strategie heeft, zodat als er een andere update komt en je geraakt wordt (zelfs per ongeluk), het niet zo heel veel uitmaakt.

Wat u kunt doen aan uw site
Als uw site geraakt is door de Google Penguin update, zijn er een paar stappen die u kunt nemen. Kijk eerst eerlijk naar uw site of er iets is dat u beter zou kunnen doen. Als u denkt dat u onterecht gestraft bent, kunt u een verzoek tot heroverweging doen bij Google.

[contentBox title=”Neem contact op” type=”info”]Als u zich zorgen maakt over uw ranking in Google, neem dan contact met ons op voor een digitaal marketing plan voor uw bedrijf.[/contentBox]

 

Read More

E-Marketing is dood, leve de Marketing!

Met de ontwikkeling van het internet neemt de behoefte aan aandacht voor de klant weer toe. Internet groeit van handig en lucratief marketinginstrument naar noodzakelijk klantkanaal.

“Internet heeft het leven van de marketeer dus flink op zijn kop gezet. En als de titel van dit stuk waarheid wordt, kan het veel mensen hun baan of in elk geval hun functieomschrijving kosten. Wat mij betreft verliezen alle marketingmanagers hun functiebenaming. Een alternatief waar ik in geloof is een focus op de klant, met klantmanagers. Dat lijkt mij een aanzienlijk betere invulling van de aloude marketinggedachte: de consument centraal. Het is alleen de vraag of de e-marketeers van tegenwoordig deze stap kunnen en willen maken….” door Bart Wichers – Lees het volledige artikel op Frankwatching

Read More

Wat u als bedrijf met een blog kunt bereiken

Met een blog kunt u uw bedrijf online heel snel laten opvallen.

Bloggen voor bedrijvenBloggen opent een hele nieuwe wereld aan mogelijkheden in tegenstelling tot een normale website. Bloggen is een onderdeel van de online wereld die bekend is bekend als Sociale Media. In online marketing,  is de call to action (CTA) en het promoten van uw diensten en producten waar het om gaat. In blog marketing is het doel : in gesprek raken en interactie krijgen met uw bezoekers.
Omdat de doelen met blog marketing  nogal verschillen van traditionele online marketing, is de vraag: welk resultaat kan uw bedrijf verwachten met een goede blog?

Resultaten die je kunt krijgen van bloggen

  • U kunt nieuwe klanten bereiken: Met een blog kunt u  lezers bereiken die geïnteresseerd zijn in het onderwerp.Deze gebruikers zijn meestal anders dan die traditionele reclame of uw website lezen.
  • Bouw aan volgers: U kunt vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen voor uw bedrijf en producten of diensten door het regelmatig schrijven van interessante informatieve artikelen op uw blog. U  bouwt een schare van lezers op die ervaren dat u de expert op uw vakgebied bent.
  • Klanten informeren: produceert en verkoopt u producten? Blogs kunnen bouwen aan uw markt voor deze producten door het verzamelen van potentiële prospects, die daarmee lezen hoe uw producten en diensten hun problemen oplossen. U kunt case studies plaatsen om te laten zien waarvoor uw producten worden gebruikt.
  • Open communicatie:  Houd de communicatielijnen open tussen uw klant en uw bedrijf. Klantenservice blogs houden de gesprekken op gang in beide richtingen en het kunnen u  waarschuwen voor latente problemen.
  • Website rankings: Zoekmachines zijn dol op blogs omdat ze regelmatig nieuwe keyword rijke inhoud genereren. U kunt meer zoekmachines aantrekken door  het gebruik van trefwoorden in uw artikelkoppen. Het is zinvol om royaal van uw blog naar andere websites te linken. U kunt ook een koppeling naar uw eigen website in de blog artikelen opnemen. Met gebruik van trefwoorden in de link tekst in uw blog artikelen is dit een krachtige methode om uw website op te stuwen in organische rankings.
Read More

Facebook en uw bedrijf: 9 tips

Facebook is een van de high traffic social media sites en er wordt mij vaak gevraagd hoe deze te integreren in een digitale marketing strategie en hoe deze effectief voor bedrijfsresultaten in te zetten.

Ten eerste moet u goed nadenken over uw sociale media marketing strategie en of Facebook bij uw doelgroep past. Maar laten we aannemen dat u hebt besloten om Facebook te gebruiken, wat zijn dan de volgende stappen?

De marketing van uw bedrijf op Facebook is net als bij andere social media sites : het gaat allereerst om aanwezigheid, dan bouwen aan geloofwaardigheid en kennis delen met uw potentiële klanten .
Hieronder volgen een aantal stappen om u te helpen het meeste uit uw Facebook marketing te halen:

  1. Het is het beste om uw bedrijfsprofiel gescheiden te houden van uw persoonlijke pagina, zodat alles op uw business pagina aan business gerelateerdis. U kunt hier wat ‘fun’ mee maken, maar hou het professioneel.
  2. Zorg ervoor dat uw pagina’s een professionele uitstraling hebben: Vraag hulp om dezelfde professionele uitstraling als op uw web site te hebben; gebruik dezelfde afbeeldingen en kleuren; voor onderhoud van uw imago. Overweeg een welkomstpagina speciaal voor nieuwe bezoekers.
  3. Denk na over een plan over wat je gaat toevoegen, en wat je wil dat de bezoeker doet als deze uw pagina vindt. Waarom zou iemand weer terug willen gaan naar uw pagina’s? Hoe gaat u reageren op negatieve reacties?
  4. Bedenk een reden voor mensen om hun contactgegevens te achter te laten en de pagina door te geven aan hun vrienden – dit soort van virale marketing is waar Facebook in uitblinkt.
  5. Vergeet niet om te communiceren met anderen, moet u deelnemen aan de dialoog en zichtbaar zijn, het toevoegen van nieuwe inhoud te houden, en het beantwoorden van vragen.
  6. Bied uw publiek peilingen of enquêtes aan, vraag anderen om hun ideeën en tips te delen.
  7. Houd iedereen op de hoogte van uw nieuwste aanbiedingen en initiatieven – zij bieden een goede reden voor anderen om te communiceren met uw bedrijf.
  8. Overweeg het inhuren van een professionalom een app te maken en deze ter beschikking te stellen op uw pagina. Dit kan uw pagina viraal maken omdat fans deze zullen delen met hun vrienden, daarmee uw zichtbaarheid en geloofwaardigheid versterkend.
  9. Het belangrijkste is dat als je eenmaal hebt besloten om een Facebook-pagina voor uw bedrijf te maken, u dit in overeenstemming doet met uw dagelijkse bezigheden en regelmatig een bijdrage levert om dingen in beweging te zetten. Wat denkt u ervan om een deel van uw ideeën in de commentaar sectie te zetten om anderen te helpen met nieuwe klanten aantrekken.

Weet wat uw klanten online zeggen over uw merk en leer wat ervoor nodig is om een effectieve sociale media marketing strategie te ontwikkelen!

Neem contact met ons op voor het uitstippelen van een effectieve Sociale media strategie.

Read More